[rohrpost]TheO & TheA
monika glahn
rohrpost@mikrolisten.de
Mon, 24 Sep 2001 04:42:42 +0200 (CEST)
ANNOUNCEMENT
TheO & theA OPERA _______________ art and theory perform intensively live
at
SKC, belgrade yugoslavia, Monday, 24th of september at 12 p.m.
SKC: 11000 Belgrade, General Zdanova 68
=93...theO & theA opera is embodied as it's own problem, a blind spot
of the subject that it is celebrating - thus theO & theA produces
opponents as an executing algorithm of polarity. it executes self
conduction during the limited time frame of the stage action. It is
existing as a permanent symposia and dislocated working lab before
and after stage appearance.=B3
(Marko Kosnik)=20
authors / participants:
Dirk Bruinsma - audios / directing
Andreas Findeisen - interplay
Ulrike Gabriel - visuals
Marco Kosnik - directing / visuals
Monika Glahn - networking
Margrit Rieben - audios / composition
Misko Suvakovic - speech and language / textuality
=93'Art theory' is the name we give to speech and language which denote art=
=2E
To give an answer to the question "What is art?" is to determine the
framework=20
of the speech and language in which this answer is given.
To state that art theory is the speech and language whose denotation is
art,
is=20
to determine art theory as a linguistic or discursive activity.
To determine art theory as a linguistic or discursive activity is pointing
out=20
aspects of language and discourse whose denotation is art:
=2E...=B3 (Misko Suvakowic)
theO & theA is produced by EMI, Lubljana/Berlin in cooperation with CENPI
and=20
SKC Belgrade, in the frame of the symposium =93Theory in Theatre=B3, Belgra=
de,
and=20
supported by the ministry of culture of slovenia
TheO & theA OPERA _________________ Kunst und Theory (perform live! -
!intensiv)=20
im SKC, Belgrad, Jugoslawien, Montag den 24.09. um 24.00 Uhr
SKC: 11000 Belgrade, General Zdanova 68
=93...(die) theO & theA opera verkoerpert sich als ihr eigenes Problem, als
blinder Fleck des Subjektes, das sie zelebriert =AD auf diese Weise
produziert
sie, als ausfuehrender Algorithmus von Polaritaet, Gegenspieler. Sie
fuehrt
sich=20
innerhalb des limitierten Zeitrahmens der Buehnenaktion selbstdirigierend
aus.=20
Als permanentes Symposium und ortsunabhaengiges Laboratorium existiert sie
vor=20
und nach dem Erscheinen auf einer Buehne.=B3
(Marko Kosnik)
Authoren / Teilnehmer:
Dirk Bruinsma - Hoerbares / Dirigenz
Andreas Findeisen - Zwischenspiel
Ulrike Gabriel - Sichtbares
Marco Kosnik - Dirigenz / Sichtbares
Monika Glahn - Netzwerk
Margrit Rieben - Hoerbares / Komposition
Misko Suvakovic - Sprache und Rede / Textualitaet
=93Kunsttheorie=B3 ist der Name, den wir einer Rede und einer Sprache geben=
,
welche=20
Kunst bezeichnet. Eine Antwort auf die Frage zu geben, `Was ist Kunst?=B4,
bedeutet, das Rahmenwerk von einer Rede und einer Sprache zu begrenzen,
innerhalb dessen diese Antwort gegeben wird. Festzustellen, dass
Kunsttheorie=20
die Rede und Sprache ist, die auf Kunst hinweist, bedeutet, Kunsttheorie
als
eine linguistische oder diskursive Taetigkeit zu begrenzen. Kunsttheorie
als
eine linguistische oder diskursive Taetigkeit zu begrenzen, bedeutet, auf
Aspekte von Sprache und Diskurs zu zeigen, deren Bezeichnung Kunst ist:
=2E....=B3
(Misko Suvakovic)
theO & theA produziert von EMI, Lubljana/Berlin in Zusammenarbeit mit
CENPI
und=20
SKC Belgrad, im Rahmen des Symposiums =93Theory in Theatre=B3, Belgrad, und
unterstuetzt vom Ministerium fuer Kultur, Slovenien